9 Aralık 2011 Cuma

"Dünyayı değiştirebilirsin tiyatroyla. Savaşları önleyebilirsin. İnsanları daha iyi, daha güzel insanlar yapabilirsiniz tiyatro ile. Tiyatro ile enflasyonu düşürebilir, eğitimi doğrultabilir, adaleti sağlayabilirsiniz. Tiyatro ile insanlar, insan olduklarını hiç unutmamak üzere anlarlar. Tiyatro her şeydir! Tiyatro ile insanlar seçim yapabilir ve hayır demenin yaşamsal önemini kavrarlar. İnsan, insani olmayı seçmeyi ve insan olmayı reddetmeyi öğrenir tiyatro ile. Ancak tiyatroda mümkündür gerçeği görmek." ( Mehmet BAYDUR - Vladimir Komarov Oyunundan.. ) Mehmet Baydur'un bu oyununu malesef sahnede izleme şansım olmadı, ama ne mutlu bana ki onun kaleminden çıkan başka mükemmel bir oyunu, hem de izleyebileceğim en iyi kadroyla İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun en güzel sahnelerinden Taksim Sahnesi'nde izlemiştim. Kadroda kimler yoktu ki Mümtaz Sevinç, Cengiz Daner, Erkan Taşdöğen, Seda Yıldız, Turgay Tanülkü, Halil Doğan. Mümtaz Sevinç artık aramızda yok.. Taksim Sahnesi ' de öyle.. Bu oyunda aklımda kalan en önemli ve hiç unutmadığım replik şudur, replik Turgay Tanülkü'ye aitti birbiriyle dalaşan iki kişinin arasına giriyor ve diyordu ki "ağzından insan sesi çıksın evladım" bu o kadar ürpertici bir cümle ki benim için.. Her yıl yepyeni oyunlar, yepyeni sahneler katılıyor hayatımıza... Yenilerin arasında da unutulmazlarım oluyor ama özlediklerim o kadar çok ki ... Yaz yaz bitmez, ama yazarken yeniden hatırlıyorum ya bu da mutlu ediyor beni... keşke Kamyon yeniden sahnelense... Mehmet Baydur gibi usta bir yazarın oyunlarını biz genç kuşaklara iletmek için tiyatrolara çağrım olsun bu yazı... :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder